Zatiaľ čo naši rodičia sú zvyknutí vykonávať jedno a to isté povolanie aj tridsať rokov, mnoho mileniálov má pocit, že každodenný stereotyp a korporátne prostredie jednoducho nie je nič pre nich. Prečo je to tak?

 

1. Mileniáli majú radi svoje vlastné pravidlá, nie tie korporátne

…. ktoré sú dané a padla. Procesy, systémy a byrokracia, ktorá sa nedá obísť. Tak, ako slobodne premýšľajú, tak slobodne chcú aj pracovať. Samozrejme, každá firma má svoj interný systém, ktorý treba dodržiavať a nepodceňovať. Ak sa však mileniáli cítia zviazane a bez akejkoľvek možnosti robiť veci “po svojom”, motivácia pracovať naplno sa stráca rýchlejšie než by sa dalo čakať.

2. Sedieť v kancelárii od deviatej do piatej pre nich už nie je v móde

Striktný pracovný režim a žiadny homeoffice. To v mori iných pracovných príležitostí pre mileniálov nie je nič, čoho by sa chceli držať zubami nechtami. Uznávajú work-life balance. Keď zistia, že v danom zamestnaní ho nedokážu udržať tak vyvážený ako by chceli, začínajú prehodnocovať.

3. Kreatívne prostredie sa proste ráta

A možnosť vypnúť i nabrať nové sily v chillout zóne tiež. Príjemné pracovné prostredie je veľké plus. Doba, keď v kancelárii stačil pracovný stôl, stolička a nejaký ten úložný priestor na dokumenty, je už dávno preč. Firmy, ktoré pochopili dôležitosť príjemných pracovných priestorov sa dnes pýšia modernými a hlavne kreatívnymi interiérmi. Naše pracovisko je priestor, kde trávime nemalú časť svojho dňa. O tom, aký má vplyv na našu prácu a aké trendy sa s ním spájajú sme zhrnuli v našom februárovom EB minute.

4. Môj názor bude vypočutý

... je to, čo potrebujú cítiť, keď príde na riešenie problémov. Táto potreba vyviera z našej ľudskej podstaty. Preto niet divu, že práve ľudskosť a priateľskosť je to, s čím sa chcú stretnúť aj na svojom pracovisku. Téma firemnej kultúry je v posledných rokoch aktuálna viac než kedykoľvek predtým. Rozhodne je to jedna z vecí, na ktorú sa mileniál na pohovore nezabudne opýtať.

 

5. Ak nemôžu rásť spolu s firmou, nemá to zmysel

Málo firemného vzdelávania, možností na osobný rozvoj, či pocit nezmysluplnej práce ukončí nejednu kariérnu cestu. Mileniáli sa chcú posúvať vpred spolu s pokrokom a spoločnosťou, v ktorej pracujú. Na miestach, kde im to nie je umožnené, dlho nevydržia.

6. Zážitky majú cenu zlata

Ak je na svete niečo, čo si mileniáli cenia viac ako tučnú výplatnú pásku, tak sú to zážitky. Jasné, to, koľko zážitkov si môžu dovoliť je priamo úmerné ich zárobku. Drvivá väčšina však nevymení „pokoj a istotu“ v práci za možnosť cestovania, spoznávania nových ľudí, kultúr a vytvárania zážitkov. Mileniáli túžia objavovať nepoznané a posúvať sa vpred vykročením zo svojej komfortnej zóny.

7. Nechcem si vyberať medzi koníčkom a prácou

Presne takto to cítia mnohí z nás. Obzvlášť u mileniálov je tento pocit omnoho silnejší než v prípade tých „skôr narodených“. Okrem toho, že potrebujú mať dostatok priestoru na svoj osobný rozvoj, koníčky a najbližších, práca ich musí baviť a napĺňať. V ideálnom prípade mileniáli nedelia svoj deň na čas venovaný záľubám a čas venovaný pracovným úlohám.

*

Ak si teda ani ty nechceš vyberať medzi prácou a koníčkami, nazri do firiem u nás na Proudly a vyber si tú, ktorá uznáva rovnaké hodnoty ako ty.